tisdag, september 09, 2014

Chandra Namaskar Moon Salutation

Efter en god natts sömn hos mina föräldrar fick jag lust att träna innan frukost. Jag hade faktiskt tänkt till när jag packade resväskan, så min yogamatta fanns med :) Först plockade jag bort saker från motionscykeln och orbitreken som i dagsläget fungerar som kläd- och prylhängare ;)

Det var längesen jag yogade, minns att jag gick några ggr på Camilla Silvers avslappningsyoga för några år sedan, så jag är inte speciellt vig... Men vad 17, man måste väl börja någonstans? Jag gillar sidan DoYouYoga.com och fick en dag förslag på Månhälsning. Solhälsningen känner väl de flesta till, men månhälsningen hade jag aldrig hört talas om. Den tilltalade mig och efter att ha tittat på klippet några gånger, la jag ut mattan och satte mobilen framför och körde månhälsningen fem gånger. Sen trampade jag på Orbitreken och cykeln för att få upp pulsen. Härligt!

Jag har kommit igång med gymmet också. Det blev tre pass förra veckan - hej träningsvärk! Jag har visst drabbats av träningsbacillen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar