tisdag, september 09, 2014

Marschknan

En årlig tradition jag har är att åka hem till Hudik och gå på Hälsinge marknad, även kallad  "marschknan" :) Så även i år.

Marknan har alltid inneburit strumpköp, strosande, kanske något nytt smycke, karuseller (iaf när jag var liten)  -  men framför allt GODIS! Remmar på längden och på tvären, sura, söta, sockriga, mintkyssar, kola, brända mandlar, choklad, nougat, päronnougat, mintnougat osv. Godispåsar i mängder som alla ätits upp på några få dagar.

Inte den här gången dock!

Jag var ute efter en ny ryggsäck, galltvål och kanske ett par örhängen och kom efter ca tre timmar tillbaka med dessa fynd: Ryggsäck, dammsugarmunstycke, pekvantar, batteridrivna ljus, ett par haremsbyxor och en hel drös fryspåsar (som inte fick vara med på bild). Galltvål hittade jag inte...



Alla intryck, allt folk, alla dofter och synen av godis i massor gjorde mig helt slut! Men jag är otroligt stolt över mig själv för att jag stod emot frestelsen. Jag hade stoppat ner en påse naturella mandlar i handväskan innan. Gick till Statoil när jag blev sugen på mellanmål och köpte banan och mini-morötter och drack ur min medhavda vattenflaska. Så otroligt stolt att jag klarade av det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar