tisdag, september 09, 2014

Gissa vem som fick en tidig julklapp i år?

Syrran såg så exalterad ut för typ en vecka sedan när hon frågade mig om jag ville ha min julklapp redan nu. Öööh, har vi börjat med julklappar igen, var min kommentar. Ja, ok? :) Den skulle komma om några dagar. Jag hade absolut ingen aning alls om vad det kunde vara.

Hon knackade på för ett tag sedan, med ett stort leende, och överlämnade ett paket. Jag fattade fortfarande ingenting.


OOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!! :D

När jag var liten och hade fått julklappspengar så att det räckte, skickade jag min mamma (när hon ändå skulle in till stan) att köpa ett Nintendo, precis ett sånt som mina yngre kusiner hade. Jag väntade och väntade och så kom hon tillbaka - med ett SUPER-Nintendo... Jag blev så besviken! Det var ju inte det jag skulle ha... :( Mamma blev rätt snopen. Men det var snarare så att mina kusiner blev avundsjuka eftersom jag hade fått ett mycket bättre och nyare spel än vad de hade, det fattade ju inte jag först. Hahaha! Så mamma behövde aldrig åka tillbaka och byta :)

Ett antal år senare ville min syrra låna konsolen och sedan såg jag aldrig mer röken av den... Den hade visst lånats vidare och sedan spårlöst försvunnit... Klart att jag blev sur, men sedan tänkte jag inte mer på det. Åren gick och jag har väl tänkt på det nån gång då och då att det vore roligt att spela igen. Jag och syrran började nyligen prata om tv-spel och kom in på historien med det borttappade SuperNintendot och hon nämnde då lite ångerfullt att hon kanske borde ha köpt ett nytt till mig. Vet inte riktigt hur min hjärna är kopplad, för kort därefter glömde jag bort det igen!

Tack, tack, tack! :D

Fast jag måste köpa mig en adapter för att det ska funka att koppla in det i TV:n. Misstänker att det är en sån här:



Men när jag har skaffat en sådan, ska jag SPEEEEELA!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar